Szállítás és fizetés
SZÁLLÍTÁSI INFORMÁCIÓK
Házhoz szállítást belföldre és külföldre egyaránt lehet kérni. Szállítási címként szerepelhet a lakás, vagy akár a munkahely címe is, azaz bármilyen ténylegesen létező szállítási cím megadható. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől is. Szállítási címként azt a címet érdemes megjelölni, ahol a Vásárló nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában.
A rendelés leadása után a megadott szállítási címet a weboldalon utólag nem lehet módosítani. Kérjük, módosítási igényét jelezze ügyfélszolgálatunknak az ak@uat.akademiai.hu e-mail címre küldött levélben.
A) NYOMTATOTT TERMÉK, DVD vásárlására vonatkozó szállítási információk:
BELFÖLDI HÁZHOZSZÁLLÍTÁS GLS FUTÁRSZOLGÁLATTAL
Belföldi szállítási címet megadó ügyfeleinket a GLS Futárszolgálat segítségével szolgáljuk ki.
https://gls-group.eu/HU/hu/home
Szállítási díj: 1 490 Ft
Utánvéttel rendelt csomag esetén plusz 300 Ft kerül felszámításra.
14 000 Ft feletti vásárlás esetén a szállítás ingyenes.
Szállítási idő: 1-2 munkanap
A csomag feladásakor a GLS e-mailben értesíti a címzettet, hogy a következő munkanapon csomagja kiszállításra kerül. Az e-mail tartalmazza a csomagszámot és az esetleges utánvét összegét.
A kiszállítás napjának reggelén e-mailben értesítést kap a címzett, mely tartalmazza a futár telefonszámát, a GLS Ügyfélszolgálat telefonszámát és egy 3 órás időablakot a várható kézbesítésről.
A kiszállítási kísérlet meghiúsulása esetén e-mailes értesítés kerül kiküldésre a címzetteknek. Az e-mailben megadott linken keresztül a címzett kiszállítási rendelkezést tud rögzíteni, melyben kérheti a kiszállítást egy új időpontban, egy másik címre, személyes csomagátvételt egy meghatározott listából kiválasztott GLS CsomagPontban, illetve visszautasíthatja a csomag átvételét.
SZEMÉLYES ÁTVÉTEL GLS CSOMAGPONTON VAGY CSOMAGAUTOMATÁBÓL
A GLS CsomagPont szolgáltatás az ország 400 településének több mint 1000 pontján érhető el, a csaknem 1300 GLS Automatával kiegészülve a címzettek már közel 2300 helyszínen vehetik át személyesen csomagjukat.
A GLS CsomagPont üzleteinek nagy része hosszú nyitvatartással áll az ügyfelek rendelkezésére, így munkaidő után, akár szombaton is kényelmesen átvehető a csomag, a GLS Automaták többsége pedig 0-24-ben áll az ügyfelek rendelkezésére.
A csomagpontokra és csomagautomatákra vonatkozó egyedi információkról a csomagpont kiválasztásakor megjelenő térképes kereső segítségével vagy az alábbi Csomagpont-kereső linkre kattintva tájékozódhat.
Csomagpont-kereső: https://gls-group.com/HU/hu/depo-csomagpont-kereses/
Szállítási díj: 1 290 Ft
Utánvéttel rendelt csomag esetén plusz 300 Ft kerül felszámításra.
14 000 Ft feletti vásárlás esetén a szállítás ingyenes.
Szállítási idő: 1-2 munkanap
A GLS SMS-ben és/vagy e-mailen értesíti a címzettet, amikor megérkezett a csomag a kiválasztott GLS CsomagPontba vagy Csomagautomatába. Az üzenet tartalmazza az átvételhez szükséges információkat. A csomag az értesítést követő munkanaptól számítva 5 munkanapon belül vehető át. Amennyiben a címzett 5 munkanapon belül nem jelentkezik a csomagjáért, úgy azt visszaszállítják a Feladó címére.
Csomagpontra vagy automatába történő kézbesítés esetén a rendelés feldolgozását követően a szállítási mód utólagos megváltoztatására nincs lehetőség.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy személyes átvétel esetén az SMS-küldés miatt belföldi mobilszám megadása szükséges.
GLS Csomagpont – átvételi információk
A GLS SMS-ben és/vagy e-mailen értesíti a címzettet, amikor megérkezett a csomag a kiválasztott GLS CsomagPontba. A csomagot Ön vagy meghatalmazottja veheti át a csomagszámmal és érvényes személyi okmány felmutatásával.
Utánvétes csomag esetén a készpénzes fizetés mellett minden GLS CsomagPonton biztosított az elektronikus fizetés is. Ez többnyire bankkártya-elfogadás, némely helyszínen pedig azonnali átutalásra van lehetőség.
GLS Csomagautomata – átvételi információk
A csomag GLS Automatába történő elhelyezésekor a címzett SMS-ben és/vagy e-mailen kap tájékoztatót a GLS Automata címéről, a csomagszámról, és megkapja a felvételhez szükséges egyedi és egy alkalommal használható kódot, továbbá a csomagátvételhez használható QR-kódot. A csomagszám és a kód együttes birtokában, vagy az értesítő üzenetben megkapott QR-kód beolvasásával tudja a címzett a GLS Automata ajtaját nyitni, csomagját felvenni.
Utánvétes csomag esetén az utánvét megfizetése kizárólag bankkártya terminálon keresztül lehetséges. Csak az utánvét összegének kifizetését követően nyitható a csomagot tartalmazó rekesz ajtaja és vehető fel a csomag. A sikeres csomagfelvételről és az utánvét kifizetéséről a címzett e-mailen kap visszaigazolást.
A GLS címzettek részére fenntartott vevőszolgálatának elérhetőségei:
Telefon: +36 29 886 700
Mobil: +36 20 890 0660
A belföldi csomagok kézbesítési információja (státusza) a csomagfelvételt követő második munkanaptól kezdődően a https://gls-group.com/HU/hu/csomagkovetes/ oldalon a csomagszám megadásával ellenőrizhető.
SZEMÉLYES ÁTVÉTEL A DUNAHÁZ CSOMAGPONTON
Logisztikai partnerünk, az iLogistic Kft. lehetőséget biztosít a megrendelt kiadványok személyes átvételére saját üzemeltetésű budapesti csomagpontján a Dunaház Üzletközpontban, a Boráros téren. A csomag súlya maximálisan 10 kg lehet.
Szállítási díj: 1 290 Ft
Utánvéttel rendelt csomag esetén plusz 300 Ft kerül felszámításra.
14 000 Ft feletti vásárlás esetén a szállítás ingyenes.
Szállítási idő: A hétköznapra eső munkanapon 14:00 óráig leadott rendelések már AZNAP 16:00 órától átvehetők, a 14:00 óra után leadott rendelések átvételére a következő hétköznapra eső munkanapon 16:00 órától van lehetőség.
A vásárlók SMS-ben és e-mail-ben is kapnak értesítést, ha a csomagjuk átvehető. Az üzenet tartalmazza az átvételhez szükséges jelszót. A csomag átvételére az értesítés után 7 naptári napig van lehetőség a csomagponton.
A csomagpontos átvétel mind utánvétes, mind bankkártyás fizetési mód esetén választható, utánvét esetén a helyszínen készpénzzel és bankkártyával is kiegyenlíthető a megrendelés végösszege.
A csomagpont címe: 1095 Budapest, Boráros tér 7., Dunaház Üzletközpont, földszint
Nyitvatartási idő: H-P: 11:00-19:00, SZ: 10:00-17:00
KÜLFÖLDI HÁZHOZSZÁLLÍTÁS FEDEX FUTÁRSZOLGÁLATTAL
Külföldi szállítási címet megadó ügyfeleinket a Fedex Futárszolgálat segítségével szolgáljuk ki.
https://www.fedex.com
Szállítási díj: A kiszállítás díját minden esetben a rendszer automatikusan számolja a megrendelni kívánt termékek súlya és a rendeltetési hely alapján. A kiszállítási díjat a termékek kosárba tételét, valamint a szállítás, illetve a fizetés módjának megadását követően számítja ki és jeleníti meg a rendszer.
Külföldi számlázási és/vagy szállítási cím megadása esetén csak online bankkártyás vagy Paypal rendszeren keresztül történő fizetés választható.
Szállítási idő: Az összekészített csomagot legkésőbb egy héten belül átadjuk a Fedex futárszolgálat részére, a szállítási idő a rendeltetési hely függvényében változik.
A megrendelés beérkezése után a vásárlót e-mailben értesítjük a feldolgozás megkezdéséről, és külön e-mailben küldjük meg a fuvarlevélszámot, miután a Fedex felvette a csomagot kézbesítésre. A Fedex folyamatos tájékoztatást küld e-mailben a csomag státuszáról és a kézbesítés várható időpontjáról, a fuvarlevélszám segítségével a Fedex oldalán is nyomon lehet követni a szállítást.
B) ONLINE TERMÉK vásárlására vonatkozó információk:
Online szolgáltatások vásárlása esetén fizikai termék kiszállítására nem kerül sor.
Kizárólag online termék vásárlása esetén természetesen nem számítunk fel szállítási díjat.
Szotar.net-es termék (online szótárak) vásárlása esetén a vásárlást visszaigazoló automatikus e-mail üzenetben küldjük meg az aktiváló kódot a Vásárló részére, közvetlenül a vásárlás és a vételár megfizetése után. Az aktiváló kód a Saját fiók Rendeléseim menüpontjában is megtekinthető, az adott rendelés mellett található Rendelés áttekintése linkre kattintva. A kódot az e-mail-ben megadott utasítások szerint aktiválni kell a www.szotar.net oldalon, ezt követően tud a Vásárló az érintett szolgáltatáshoz hozzáférni.
Mersz.hu termék (online könyvtár) vásárlása esetén a fizetés megtörténtét követően a Szolgáltató azonnal beállítja (aktiválja) a hozzáférést a regisztráció során megadott e-mailhez tartozó AK-ID fiókban. A szolgáltatás a https://mersz.hu/ oldalon érhető el.
Amennyiben nem a regisztrációhoz tartozó e-mail fiókhoz szeretné a MeRSZ online könyvtár hozzáférést megvásárolni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az ak@uat.akademiai.hu e-mail címen.
Az Akadémiai Kiadó egységes felhasználói azonosítást vezetett be www.szotar.net, www.mersz.hu és www.uat.akademiai.hu oldalain (AK-ID azonosítás), így a felhasználói azonosítás automatikusan kiterjed ezen oldalakra, illetve ezen oldalak bármelyikén kezdeményezhető. A regisztráció során megadott e-mail cím és jelszó adatok a Vásárló részére hozzáférést biztosítanak valamennyi, AK-ID regisztrációhoz kötött szolgáltatáshoz, a regisztrált felhasználók számára elérhető felületekhez, illetve érvényes előfizetés esetén az előfizetett szolgáltatásokhoz.
FIZETÉSI INFORMÁCIÓK
UTÁNVÉT
Utánvétes fizetés választása esetén a rendelés értékét és a szállítási díjat az átvételkor, készpénzben vagy bankkártyával kell kiegyenlíteni. Utánvétes fizetési mód csak belföldi számlázási és szállítási cím megadása esetén választható.
Utánvéttel rendelt csomag esetén a szállítási díj mellett plusz 300,- Ft kerül felszámításra.
ÁTUTALÁS
Belföldi számlázási és szállítási címmel rendelkező cégek, intézmények nevében történő megrendelés esetén lehetőség van átutalásos fizetési mód választására is. A rendelés értékét és a szállítási díjat a megrendelt áru átvételét követően számla ellenében banki átutalással kell kiegyenlíteni. Ezt a fizetési módot a Szolgáltató felajánlja felületén, de fenntartja magának azt a jogot, hogy az átutalásos fizetési módot megváltoztassa és erről a Vásárlót tájékoztassa.
Az átutalásos fizetési mód a Pénztár oldalon a számlázási címnél a Cégként vásárolok jelölőnégyzet bepipálása és a céges adatok megadása után válik elérhetővé. A megrendelések átutalással bruttó 100.000,- Ft értékig fizethetők, az ezt meghaladó értékű rendelések külön elbírálás alá kerülnek.
FIZETÉS ONLINE, BANKKÁRTYÁVAL
Online bankkártyás fizetés esetén a CIB Bank szerverén keresztül történő tranzakció keretein belül vonjuk le az áru ellenértékét és az esetleges szállítási díjat.
Bővebb információ: https://www.cib.hu/Maganszemelyek.html/biztonsagi_tanacsok/internetes_kartyas_fizetes.html
VÁLTOZÁSOK AZ INTERNETES BANKKÁRTYÁS VÁSÁRLÁSOKKAL KAPCSOLATBAN
Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének (PSD2) megfelelően 2020. november 30-án a CIB Bank által nyújtott eCommerce internetes kártyaelfogadás-szolgáltatás esetében élesítésre kerültek az erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatos módosítások.
Számlavezetőbank-oldali változások
Változott az erős ügyfélhitelesítés bevezetése miatt az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyási folyamata. Azoknál az ügyfeleknél, akik már megadták azonosítás céljából mobiltelefonszámukat a számlavezető bankjuknak, előfordulhat, hogy több lépésben kell megerősíteniük, hogy valóban ők az internetes vásárláshoz használt betéti- vagy hitelkártya birtokosai. Kérjük, sikertelen bankkártyás fizetés esetén mindenképp egyeztessen a számlavezető bankjával, mert szükséges lehet egy érvényes mobiltelefonszám megadása a banki azonosításhoz (a telefonszám, illetve az esetleges banki telekód megadásának lépései bankonként eltérőek lehetnek). A számlavezető banknál rögzített telefonszám frissítése és megerősítése nagyon fontos, mert az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve (PSD2) előírásainak megfelelően 2021. január 1-től már csak így tudnak az erős ügyfélhitelesítésre kötelezett kereskedőtől bankkártyával vásárolni az interneten. A számlavezető bank dönti el, hogy mely adatok alapján, és melyek hiánya ellenére engedélyezi a tranzakciót, így az elutasítások várható mértékéről nincs információnk.
Vásárlás befejezése
Miután a CIB Bank fizetési oldalán lezárult a fizetés, fontos, hogy visszatérjen a vásárló a webshop oldalára, ahonnan a vásárlást kezdeményezte. Ez számos alkalommal nem történik meg, mivel a webshop oldalára való visszatérés nem biztos, hogy automatikusan megvalósul. A fizetési folyamattal kapcsolatos tájékoztatást a bankkártyakibocsátó bank nyújtja ügyfelei számára, ezért fontos, hogy azt alaposan tanulmányozzák, és megtegyék az összes lépést, ami a fizetés sikerességéhez szükséges.
FIZETÉS ONLINE, PAYPAL-FIÓKKAL
A megvásárolt termék árának kifizetése során lehetőség van a PayPal rendszeren keresztül történő fizetési mód alkalmazására is, amennyiben a vásárló rendelkezik PayPal fiókkal, vagy regisztrál a PayPal oldalon.
Bővebb információ: https://www.paypal.com/hu/webapps/mpp/ua/servicedescription-full?locale.x=hu_HU
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy külföldi számlázási és/vagy szállítási címről történő megrendelés, valamint online szótár előfizetés vagy MeRSZ online könyvtár előfizetés vásárlása esetén kizárólag az internetes bankkártyás vagy a PayPal rendszeren keresztül történő fizetés választható.